Ağızdan Ağıza Pazarlama

Ağızdan Ağıza Pazarlama Nedir?

WordOfMouth 300x298 Ağızdan Ağıza Pazarlama Nedir?
Ne kadar sıklıkla ailenizin veya arkadaşınızın tavsiyesiyle bir ürün satın alırsınız? Kaç kere internette insanların bir hizmet hakkında konuştuğunu fark edip, o hizmeti denemeye karar verdiniz? Daha siz farkına varmadan ağızdan ağıza pazarlama üzerinizdeki sihrini çoktan harekete geçirmiş oluyor. Bu pazarlama türü, diğer reklam türleri televizyonuzu veya bilgisayar ekranınızı onurlandırmadan çok önce zaten vardı.

Ağızdan ağıza pazarlama her iki şekilde de işe yarayan, ücretsiz bir promosyon çeşididir. Göründüğü kadar basittir; şirketinizin ününü kolayca artırabilir veya yerle bir edebilir. Pazarlamanın sizin lehinize çalıştığından emin olmak için, doğru bilginin dolaşıma çıkmasını sağlamak hayati önem taşır. Bilginin doğru şekilde dolaşması gereklidir; herhangi bir ekleme veya çıkarma olmamalıdır.

Sohbetler online ortamdan offline ortama, sonra tekrar online ortama aktarıldığında dikkate alınacak birkaç nokta sayesinde sahici ve kusursuz kalırlar. Hepsinden önce atmanız gereken ilk adım yeterli oranda dedikodu yaratmaktır. Ağızdan ağıza pazarlama hem teşvik edilebilir hem de kolaylaştırılabilir. Yani, müşterilerinizin ilgisini çekmek ve insanları ürünleriniz/hizmetleriniz hakkında konuşur hale getirmek için gerekli ilgiyi oluşturmak amacıyla bilgiyi kontrol edebilirsiniz. Bu da ciddi anlamda fikir yürütme ve planlama gerektirir.

wom marketing Ağızdan Ağıza Pazarlama Nedir?

Kısa fakat dikkat çekici ifadeler kullanmalısınız, böylece insanlar bilgisayarlarını kapattıktan sonra bile cümlelerinizi kolayca hatırlayacaktır. Ayrıca, birden fazla anlam içeren kelimeler kullanırken dikkatli olmalısınız. Anlaması kolay olan ve tek bir anlamı olan basit kelimeler kullanmak her zaman iyidir.Karmaşık anlamı olan ifadeler birden fazla şekilde yorumlanabilir ve istemediğiniz şekilde algılanabilir.

Etki Sahibi Kişilerin Belirlenmesi
Etki sahibi bireylerin etki alanları geniştir. Kendi değerli fikirlerinin yanı sıra, bilgi dağarcıkları ve takip ettikleri alanlar özeldir.

Bu kişilerle sohbete devam etmek için düzenli olarak güncelleme yapmanız önem taşır. Çoğu zaman bu güncellemeler offline durumdayken bir sohbetin kıvılcımını oluşturabilir ve daha fazla insanın ilgisini çekebilir. Online’dan offline’a daha kusursuz bir şekilde geçebilmek için, anlaması kolay, eğitici ve ilişkilendirilebilir bilgiler sunmalısınız. Bu noktada, bir ürünün özelliklerini vurgulamak veya hizmetin ne kadar iyi yapıldığını göstermek için gerçek hayata dair müşteri referansları veya deneyimleri sunabilirsiniz. Böylece yaptığınız teklifleri rekabet gücünüzle kıyaslayabilir ve insanların sizdeki farkı görmelerini sağlayabilirsiniz. Bu da iyi bir akış sağlayacak ve başka kişileri kendi deneyimlerini paylaşmaya teşvik edecektir.

Forumlar, Yorumlar ve LinkedIn Cevapları
Fikirlerin ve görüşlerin nasıl, nerede ve ne zaman online ortamda paylaşıldığını araştırmak için kendinize zaman ayırın. Popüler sitelerde ve forumlarda gezinin, sohbetlere katılın. Bilginizle konuya dahil olabilir, soruları cevaplayabilir, şirketiniz veya hizmetleriniz hakkında doğru bilgiler vererek insanları bilgilendirebilirsiniz. Özellikle de Linkedln konuşmalarında aktif olarak yer almanız markanız/şahsınız adınıza büyük bir başlangıç olacaktır.

İnceleme Siteleri
İncelemeler en iyi pazarlama aracınız olabilir. Size, başka insanlara faydalı olacak bir bakış açısı kazandırabilir. Online ortamda bulunmanın değerli olduğunu aklınızın bir ucunda bulundurarak, offline ortama dikkat çekmenin ve bu ortamla ilgilenmenin de aynı şekilde önemli olduğunu unutmamalısınız. Etkili bir pazarlamacı olmak istiyorsanız, ağızdan ağıza pazarlamanın potansiyel gücünü artırmayı ve geliştirmeyi öğrenmeli ve ağızdan ağıza pazarlamayı geliştirme ve ölçme odaklı bir strateji oluşturmalısınız.

Yorumlar