İş geliştirme ve satış
Üretim ve pazarlama’da iş geliştirme nasıl yapılmalıdır? İş geliştirme
sermaye attırımı ile ilgili bir konudur.üretimini yapmakta olduğunuz bir ürünü
satmak için pazarlamaya ihtiyaç duyarız, eskiden olduğu gibi ürünü ürettik
alıcısı gelsin alsın bizi bulsun devri artık kapandı. Ürettiğimiz ürünleri
pazarlamak zorundayız yani bunu klasik yöntem pazarlaman ile yapıyorsak iş
geliştirmenin zamanı geldi demektir.
Ürünü e –ticaret yolu ile, ve doğrudan parlama
ile alıcısına öncelikle pazarlamamız gerekki alıcı ürüne ulaşsın ve satış
gerçekleşmiş olsun. Misalen duşakabin üreten bir fabrikamız var ve ürünlerimizi
ürettik bunu bayilerimize katoloğ broşür ve düzenli kampanyalar ile
pazarlamamız gerekli, iş geliştirme ise markamızın bilinirliğini arttırmaktır. Marka
bilinirliğimizi arttırıp bayilerimizin satışlarına destek vermemiz
gerekmektedir. Bulun için internet ,radyo,gazete,tv gibi kullanıcılara
ulaşmamız gerekmektedir.
örnek bir çalışma : 1995 yılında kurulmuş olan duştıme
firması üretmekte olduğu duşakabinleri bayileri aracılığı ile müşterilerine
sunmaktadır.2011 yılında iş geliştirme anlamında yaptığı çalışma ile parekende
satış yaparak işlerini arrtımak için e ticaret girdi ve Nokta duşakabin web
sitesini kurdu, parekende alıcılar için
fabrikadan halka bayi fiyatlarına parekende satışa geçerek satışlarını arrtrıp işini geliştirdi.
Sizde bu örnek gibi çeşitli fikirler üreterek üretiğiniz
veya pazarmasını yaptığınız işinizi çeşitli kanallardan müşterilerinize ulaştırarak
iş geliştirme ve satış
yapabilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder