İş geliştirme ve satış

İş geliştirme ve satış


Üretim ve pazarlama’da iş geliştirme nasıl yapılmalıdır? İş geliştirme sermaye attırımı ile ilgili bir konudur.üretimini yapmakta olduğunuz bir ürünü satmak için pazarlamaya ihtiyaç duyarız, eskiden olduğu gibi ürünü ürettik alıcısı gelsin alsın bizi bulsun devri artık kapandı. Ürettiğimiz ürünleri pazarlamak zorundayız yani bunu klasik yöntem pazarlaman ile yapıyorsak iş geliştirmenin zamanı geldi demektir.

Ürünü e –ticaret yolu ile, ve doğrudan parlama ile alıcısına öncelikle pazarlamamız gerekki alıcı ürüne ulaşsın ve satış gerçekleşmiş olsun. Misalen duşakabin üreten bir fabrikamız var ve ürünlerimizi ürettik bunu bayilerimize katoloğ broşür ve düzenli kampanyalar ile pazarlamamız gerekli, iş geliştirme ise markamızın bilinirliğini arttırmaktır. Marka bilinirliğimizi arttırıp bayilerimizin satışlarına destek vermemiz gerekmektedir. Bulun için internet ,radyo,gazete,tv gibi kullanıcılara ulaşmamız gerekmektedir.

örnek bir çalışma : 1995 yılında kurulmuş olan duştıme firması üretmekte olduğu duşakabinleri bayileri aracılığı ile müşterilerine sunmaktadır.2011 yılında iş geliştirme anlamında yaptığı çalışma ile parekende satış yaparak işlerini arrtımak için e ticaret girdi ve Nokta duşakabin web sitesini kurdu, parekende alıcılar için fabrikadan halka bayi fiyatlarına parekende satışa geçerek satışlarını arrtrıp işini geliştirdi.

Sizde bu örnek gibi çeşitli fikirler üreterek üretiğiniz veya pazarmasını yaptığınız işinizi çeşitli kanallardan müşterilerinize ulaştırarak iş geliştirme ve satış yapabilirsiniz. 

Yorumlar