Google’ın Beğendiği Sayfa Düzeni

Bir web sayfasının başlık tag’i, sayfanın ana içeriği haricindeki en önemli ikinci içeriğidir. Belirlediğiniz anahtar kelimenin sayfanın başlık tag’inde geçmesi, Google’a güçlü ranking sinyalleri gönderir.

Bir başka önemli ve güçlü ranking sinyalleri gönderen bölüm ise sayfanın tanım tag’idir. Anahtar kelimenizi buraya da eklemeyi unutmayın.
H1, yani ana başlık tag’leri neredeyse başlık tag’i kadar güçlü ranking sinyalleri gönderebilir. Sayfalarınızda başlık kullanmayı unutmayın.
SEOMoz verilerine göre, anahtar kelimenin bir tag’in başında olması, sonunda olmasına göre daha iyi sonuç veriyor. Anahtar kelimenizi başlıklarınızın başına gelmesine dikkat edin. Burada 8 kat gibi bir değişimden söz ediyoruz.

Sayfa İçeriği ve Anahtar Kelimeler

Sayfa içeriğinde en çok kullanılan anahtar kelime, en çok ranking sinyali gönderen olacaktır. Dolayısıyla içeriğinizi ya buna göre yazacaksınız, ya da yazdıktan sonra konuyla ilgili hangi kelimelerin daha fazla kullanıldığına bakıp, anahtar kelimenizi ve tag’lerinizi buna göre düzenleyeceksiniz.
Ayrıca sayfa içeriği başka anahtar kelimeler de içeriyorsa, Google az da olsa fazladan ranking sinyali alabiliyor.

İçerik Uzunluğu

Ayrıca sayfa içeriğine gireceğiniz içeriğin uzunluğu da önemlidir. Daha uzun bir içerik daha geniş ve derin bir anlatım oluşturacağı için, kısa ve yüzeysel yazılara tercih edilir. Google da bu şekilde düşünüyor. Microsite Masters’ın yaptığı araştırmaya göre, 2400 – 2500 kelime arası (karakter değil, kelime) en iyi uzunluk olarak görülüyor. Peki, içeriğiniz bundan daha da uzun olacaksa ne yapmalısınız? Birbirine site içi bağlantı vererek yazıyı bölün ve iki bölümde yayınlayın. SEO çok daha iyi olacaktır.

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Anahtar kelime yoğunluk oranı artık biraz eskilerde kaldı. Google bununla çok fazla ilgilenmese de, minimal anlamda yine de biraz fayda sağlayabilir. Uzmanlar %4 oranının ideal olduğunu söylüyorlar. Anahtar kelime yoğunluğunu çok fazla arttırırsanız SEO’nuzun tam tersine zarar göreceğini unutmayın. Hatta iyice abartırsanız Google sizi spammer kategorisine sokabilir, aman dikkat.

Yükleme Hızı

Hem Google hem de Bing sayfa yükleme hızını güçlü bir ranking faktörü olarak kabul ediyor. Arama motoru botları, sayfanızın yükleme hızını sayfa koduna ve doya boyutuna bakarak oldukça isabetli bir şekilde tahmin edebilirler. Sayfa ne kadar hızlıysa o kadar iyi.

Latent Semantic Indexing

LSI (Latent Semantic Indexing) kullanılan anahtar kelimeler, arama motoru botlarının anahtar kelimenizin gerçekten ne anlama geldiğini anlayıp, benzer, denk veya yakın anlamlı başka anahtar kelimeler ile ilişkilendirmelerine yardım edebilir. Örneğin ‘Apple’ yazdığınızda, bir bilgisayar şirketinden mi yoksa meyveden mi bahsettiğinizi anlayabilirler. LSI varlığı veya yokluğunu algılama ayrıca kendi başına bir ranking sinyal gönderiyor olabilir. Bu henüz tam olarak kanıtlanmadı.

Tekrar, Kopya ve Canonical İçerikler

Kendi sitenizdeki içeriği tekrar kopyalayıp yayınlamaya kalkmayın. Üzerinde biraz değişiklik yapsanız bile Google bunu hemen fark edebiliyor ve arama sonuçlarındaki sıranız büyük ölçüde etkileniyor.
Eğer mutlaka yapmanız gerekiyorsa rel=canonical tag’i kullanmanız yararınıza olabilir. Doğru kullanıldığında Google, içeriğinizi kopya içerik olarak algılamayacaktır.

Görseller ve Multimedya

Sayfa içeriğinizi oluştururken kullandığınız görsellere de çok dikkat edin. Dosya adları, alt metinleri, başlığı, açıklaması ve caption metni, hepsi ranking sinyallerinde dikkate alınır. Ayrıca gereğinden fazla boyutta / çözünürlükte / aşırı yüksek kalitede görsel, sayfa yükleme hızını azaltacağından yine size zarar verir.
Aynı şekilde konuyla ilgili görseller, videolar ve benzeri multimedya içeriğinin sayfadaki varlığı da sayfa kalitesi açısından Google’ın önem verdikleri arasında.

İçerik Güncellemeleri

Google Caffeine güncellemesi artık içeriğin ne zamanda güncellendiğine de dikkat edip buna göre ranking sinyal yolluyor. Özellikle zamanlaması önemli konularda bu ranking sinyali çok daha güçlü oluyor. Google bu konunun önemini vurgulamak için arama sonuçlarında bazı sayfaların en son ne zaman güncellendiğini de gösterir. Mutlaka rastlamışsınızdır.
Ayrıca içeriğinize ne kadar bir güncelleme yaptığınız da Google için önemlidir. Birkaç kelimenin yerini değiştirmek yerine bütün bir bölümü baştan yazmanız Google’ın dikkatini çekecektir. İyi yönde mi yoksa kötü yönde mi çekeceği, sizin nasıl bir içerik güncellemesi yaptığınıza bağlı.
Bu arada içeriğinizi güncellerken mümkünse ilk 100 kelimesine dokunmayın. Çünkü içeriğin ilk 100 kelimesi içinde geçen anahtar kelimeler çok daha güçlü ranking sinyalleri gönderiyorlar. Eğer gerçekten ne yaptığınızın farkındaysanız siz bilirsiniz ama bizce SEO’yu bozma riskine girmeye değmez.
Ama arada sırada içeriklerinizi mutlaka güncelleyin. İçeriğin günlük mü, haftalık mı yoksa aylık mı güncellendiği Google için önemli ranking faktörlerindendir.
Son olarak, Google her ne kadar taze içeriği tercih ediyor olsa da, eski ama sık sık güncellenen sayfalar daha güçlü ranking sinyalleri yolluyorlar. Eskiden yayına aldığınız bir içeriği tekrar ele alıp, ayrı bir içerik yayınlayacağınıza, eskisini güncellemeniz daha avantajlı olabilir. Hem de taklit, kopya içerik riskinden kurtulmuş olursunuz.

Altbaşlık Formatları

H2 ve H3 altbaşlık formatlarına baktığımızda, zayıf da olsa yine de ranking sinyali gönderdiklerini görüyoruz. Buralarda da anahtar kelimenizi geçirmeyi unutmayın.

Kelime Sıralaması

Anahtar kelimelerinizin sıralaması da önemlidir. Kullanıcının arama yapmak için kullandığı kelimelerin sıralaması ile sizin anahtar kelime sıralamanız birebir örtüşüyorsa, rankinginiz daha iyi olacaktır.

Yazım Kuralları ve Dilbilgisi

Yine sayfa içeriğinde dikkat edilmesi gereken konulardan biri dil bilgisi kuralları ve yazım hataları. Hatasız ve düzgün yazılmış bir yazı, sayfa kalitesi sinyalini daha güçlendiriyor. Fakat 2011 yılında Matt Cutts bu durumu hem onaylayan hem de yalanlayan karmaşık açıklamalar yapmıştı. Siz yine de yazım hatası yapmamaya dikkat edin.

Destek İçerikler

İnternete sızdırılan Google Rater Guidelines belgesine göre, içeriği destekleyen başka içeriklerin de bulunması sayfa kalitesi açısından önemli bir ranking sinyali. Örneğin döviz çevirme araçları, kredi faiz hesaplama yardımcıları, interaktif yemek tarifleri gibi.

Dış ve İç Yönlendirme Bağlantıları

Dışarı bağlantı vermek normalde sayfanızın ranking sinyalini pek etkilemez, hatta bağlantı verdiğiniz ve içeriğinizi destekleyen sitelerin kalitesine göre arttırabilir. Ancak çok fazla dışarı link verirseniz bu sefer de rankinginiz sızıntı yapabilir ve arama sonuçlarındaki görünürlüğünüzü olumsuz yönde etkileyebilir.
İçeriğinize yönlendiren site içi bağlantıların çokluğu, o içeriğin site özelinde daha önemli olduğunu Google’a bildirir. Sitenizi öne çıkartmak istediğiniz içeriklere daha çok site içi bağlantı vererek arama sonuçlarındaki görünürlüğünüzü arttırmayı deneyebilirsiniz. Ama her zamanki gibi, abartmayın.

Ölü ve Affiliate Bağlantılar

Sayfanızda çok fazla ölü bağlantı olması ise, Google’a sayfa ile ilgilenilmediğini belirtir. Sayfa kalitenizi anında düşüşe geçiren ve kaçınılması gereken bir durumdur. Sitenizdeki bağlantıları teker teker inceleyip ölü olanları bulan ve alternatif bağlantılar öneren, hatta bu bağlantıları otomatik olarak düzelten bir çok yazılım, eklenti ve online araç var. Yüzlercesi var, mutlaka kullanın.
Sayfanızdaki affiliate bağlantılar yüksek ihtimalle rankinginizi bozmayacaktır. Yalnız çok fazla affiliate bağlantı varsa, Google arama botları sayfanızı çok daha detaylı inceleyecek ve diğer ranking faktörlerinin ağırlığını öne çıkartacak. Diğer ranking faktörleriniz doğru düzgünse bağlantılar vermenizde bir sakınca yok.

Okunma Kolaylığı ve Kullanılan Dil

İçeriğinizin okunma kolaylığı da bir ranking sinyali yaratır; bu artık kesin olarak biliniyor. Şöyle ki, içeriğiniz basit ve kolay anlaşılır bir dil ile yazılmışsa, ranking sinyali güçlüdür. Fakat biraz daha profesyonel, biraz daha üst düzey okur için bir dille yazılmış olan içerikler de sayfa kalitesini arttırır. Linchpin SEO ilk defa bu durumu keşfetmişti. Google’ın böyle bir ayrım yapmasının sebebi, basit yazılar ile içerik spamming’i yapan siteler ile gerçekten kaliteli içerik üretenleri birbirlerinden ayırabilmek.

Sayfa Kodlaması

Sayfanızdaki kodlama hataları, kirli kod yazımı gibi durumlar, sitenizin kötü kalitede olduğu hakkında Google’a veri geçeceğinden, rankinginiz üzerinde çok kötü etki bırakabilir. Her ne kadar tam tersi doğru gözükse de, WC3 tasdikinin bir sayfanın SEO’suna zarar verdiği de bir çok SEO firması tarafından dile getiriliyor. Yani, eğer ne yaptığınızı çok iyi bilmiyorsanız, profesyonel bir yazılımcıya en azından sayfalarınızı denetlettirin.

Sayfa URL’si

Sayfa adresi de önemli bir ranking sinyali. Aşırı uzun URL’lerin düşük ranking sinyali gönderdiği biliniyor. Ayrıca, site dizinine daha yakın sayfalar, az da olsa daha iyi ranking sinyali gönderiyor gibi.
URL demişken, anahtar kelimenizin sayfa adresiniz içinde bulunmanız da çok önemli ranking sinyali yaratıyor. Ayrıca yine sayfa adresi içinde bulunan kategori adları, sayfanın ne hakkında olduğunu Google’a daha iyi anlattığından ranking sinyaline katkıda bulunuyor.

Site ve Sayfa Hiyerarşisi

Sayfa kategorisi de dikkate alınması gereken konulardan. Sayfanın içerik konusu ile sıkı ilişkili bir kategoride olması ile ilgisiz bir kategori altında olması bambaşka ranking sinyalleri yaratabiliyorlar. Site hiyerarşinizi gözden geçirin.

Kullanıcı Dostu Arayüz

Sayfa içeriğinizde numaralı veya numarasız listeler kullanmak, içeriğin daha iyi anlaşılmasını sağladığı için daha kullanıcı dostu kabul ediliyor. Dolayısıyla Google, sayfa kalitenizi bir tık üste çıkarıyor.

Site Haritası

Sayfanıza sitemap.xlm dosyasında priority atamanız, ranking sinyallerinde artışa neden olabilir.

Yorumlar