Telefonda Satış Teknikleri

Başarışı satış nedir? Müşterinin aldığı ürün veya servisten memnun olmasıdır. DİKKAT! Sana nasıl satılmasını istiyorsan sende öyle sat.



Satış performansınızı belirleyen kritik başarı faktörlerini inceleyelim.

OLUMLU DÜŞÜNCE

·         Olumlu düşünce 3 aşamadan oluşur.
·         Kendin hakkında olumlu düşünmek
·         Yaptığın iş ve sattığın ürün hakkında olumlu düşünmek.
·         Müşteri hakkında olumlu düşünmek.

Kendimiz hakkında olumlu düşünmek için neler yapabiliriz?
Kendimizde en iyi gördüğümüz, en sevdiğimiz özelliklerimize odaklanalım. “Güleryüz, sevgi, hoşgörü, cesaret, sabır, empati” Sabah evden çıkmadan önce hoş, bakımlı ve kendinden memnun bir şekilde evden çıkmaya özen gösterelim. Bu kendimize olan güvenimizin artmasına yardımcı olacaktır.
Aynaya bakıp gülümseyerek kendimize iltifat edelim. Kendimiz ile kurduğumuz iletişim önemlidir. Kendimize pozitif yaklaştıkça, insanlara da pozitif yaklaşırsınız. Kendinize güveninizi arttıracak bilgi, deneyim ve hobiler edinelim.

Yaptığın iş ve sattığın ürün hakkında olumlu düşünmek.
Başarılı olmak için yaptığınız işi sevmeniz gerekir. Bu Sebeple: işinizin oluştura bileceği kariyer fırsatlarından haberdar olun. Kendinize işiniz ile ilgili hedefler belirleyin. Hayal gücünüzü başarmak üzere kullanın. Zor işler başardığınızda kendinizi ödüllendirin.Sıfırdan işe başlamış ve büyük işler başarmış kişilerin hayatlarını okuyun.

Müşteri Hakkında Olumlu Düşünmek
Müşteri iletişimi sürdürdüğü sürece UMUT vadır. Müşteri itirazları satış sırasındaki en umut verici durumlardır. Çünkü müşteri itiraz etse bile karşısındakinin kendisini ikna etmesi için zaman vermiştir. Müşteri bir ürünü alırken, O ürün hakkında her şeyi söyleme ve sorma hakkına sahiptir. Bu kişisel bir haktır. Bu durumda müşteriyi dikkatle dinlemeli ve ikna yeteneğimize güvenmeliyiz. Her müşteri yeni bir deneyimdir. Farklı deneyimlerin tadını çıkaralım. Bir müşteri nekadar zor olursa olsun hayatımıza yeni bir deneyim ve bilgi katar. Müşteri deneyimlerinden olumlu sonuçlar çıkaralım “Ne öğrendir” düşüncesi ile yaklaşmalıyız.

Etkin Dinleme
Müşteriyi dinlemeden ezbere konuşmak, Satış sırasında yapılan en büyük hatadır. Söyleyeceklerimizden çok, müşterinin söylediklerine odaklanırsanız. Söylediğiniz şeyler daha etkili olacaktır.Dinlemeden konuşmayın! Dinlemeden ASLA konuşmayın! Dinlemeden kesinlikle konuşmayın!

HAZIRLIKLI OLMAK
Görüşme sırasında oluşabilecek her duruma karşı hazırlıklı olmak gerekir. Sesimizi çalıştırıp ayarlamalıyız. İhtiyacımız olan textleri hazırlamalıyız. Sorulabilir bilme ihtimali olan sorulara hazır olmalıyız. Kişisel sorunlardan sıyrılmayı başarmalıyız.Müşteri itirazlarına karşı Ruhsal enerjimi ayarlamalıyız.

İHTİYACI ORTAYA ÇIKARMAK
Müşterinin temel ihtiyacı nedir?
·         Duşa kabin mi?
·         Küvet mi ?
·         Jakuzi mi ?
·         Duş teknesi mi ?
Sorular sorarak müşterinin, temelde neye ihtiyacı oluğunu keşfetmelisiniz.Bu keşif size müşteriyi nasıl ikna etmeniz gerektiğini gösterecektir.

KİLİT FAYDALAR
Satmaya çalıştığınız ürünün kilit faydaları nelerdir? Kilit faydaları bilmek müşteriyi ikna etmekte kullanabileceğiniz en güçlü araçtır. Kilit fayda = Rekabet Avantajı Rekabet avantajı = diğer duşakabinciler ile rekabet eden özelliklerimiz.

SATIŞ KAPAMA

Satış kapama, müşteriden satın almasını isteme aşamasıdır.Satış kapama satışta en önemli aşamalardan biridir. İlerliyen konularda bu bölümden çok detaylı bahsediceğiz.

Yorumlar