SİPARİŞ VE SATIŞ

SİPARİŞ VE SATIŞ

Sipariş vermek için arayan müşterinin, müşteri temsilcisine en çok yöneltiği sorular ve alım kararlarını etkileyen unsurlar neler olduğunu müşteri temsilcisi ve müşteri arasında gecen koşmayı sizlere aktararak inceleyelim… “Yazıda geçen Konuşma Nokta Duşakabin müşteri temsilci ile müşterisi arasında geçen konuşmanın ses kaydından alınarak yazıya aktarılmıştır.”


Müşteri hizmetlerini arayan bir müşteri ile temsilcisi aralarında geçen görüşme:

TEMSİLCİ: Nokta Duşakabin buyrun

MÜŞTERİ: Merhabalar nokta duşakabinmi

TEMSİLCİ: evet buyurun

MÜŞTERİ: Yeriniz nerede

TEMSİLCİ: BAYRAMPA DA

MÜŞTERİ: Ben bir kabin yaptıracaktım da

TEMSİLCİ: Nasıl bir kabin ihtiyacınız vardı

MÜŞTERİ: ucuz normal bir kabin işimi görsün birazda sağlam birşey olsun hemen dökülmesin

TEMSİLCİ: ucuz kabin olarak mika camlı duş kabinlerimiz var krom profilli olanlar paslanmaz olduğundan daha dayanıklı olur diğeri ile arsındaki fark 45 tl dir.

MÜŞTERİ: nekadar bunların fiyatları altında teknesi varmı? Ben teknesiz istiyorum yere kurulacak sadece duvardan dura önü kapatılacak bide altına birşey koyuyormusunuz.

TEMSİLCİ: mevcut olan yerinizin ölçüsünü yaklaşık olarak biliyormusunuz?

MÜŞTERİ: tam emin diyilim fakat 1,5-2 mtr cıvarında olabilir ölçü almaya geliyormusunuz?

TEMSİLCİ: evet net ölçü almak için geliyoruz verdiğiniz tahmini ölçüye göre paslanmaz profil mika camlı duşakabin fiyatımız 295 tl dir. Yarın müsait olabilirseniz net ölçü almak için servis yazabilirim.

MÜŞTERİ: bu kabinin altına mermer de fiyata dahilmi?

TEMSİLCİ: 00 tl duşakabin ve montaj ücretidir, mermer istenildiğide fiyata 50 tl ilave edilmektedir.

MÜŞTERİ: peki şuanda benim yerimde bir kabin var onuda söküyorsunuz değimli ?

TEMSİLCİ: Vermiş olduğumuz fiyata sadece kabin ve montaj fiyatıdır. Söküm bu fiyata dahil değil fakat basit sökülebilen bir kabin ise servisimiz küçük bir ücret karşılığında söküm konusunda size yardımcı olabilir.

MÜŞTERİ: peki ödemeyi nasıl yapıcaz taksit yapıyormsunuz.

TEMSİLCİ: ödemenizi duşakabin montajı yapıldığında servisimize yapabilirsiniz. Bonus karta taksit imkanımız vardır diğer kredi kartlarına taksit yaptırmak isterseniz online sitemizden sipariş vererek taksit yaptırabilirsiniz.

Müşteri ve temsilci konuşması olarak buraya kadar olan konuşmalar genellikle 10 müşterinin 8 ile aynı şekilde yapılmaktadır. Bu konuşmanın arsından 3 farklı cavep ile satış kapama işlemi yapılmakta veya ayrıntıcı detaya çok fazla önem veren biri ise soruları uzatıp devam ederek bilgi almaya devam etmekte ve aynı kapanış konuşmasını yapmaktadır. 

KAPANIŞ CEVARLARI : 1.SİPARİŞİ SİZEMİ VERİCEM DİYEREK ADRES BIRAKMA. 2.TEŞEKKÜR EDERİM BEN SİZE DÖNÜCEM DİYEREK KONUŞMAYI BİTİRME. 3.SORULARA DEVAM EDİP İLK İKİ YANITTAN BİRİNİ VERME.

Yani bu koşmadan anlaşılacağı gibi özet olarak müşterilerin isteği, siz ne kadar bol ürün çeşit bulundursanız da müşteriye lazım olanı müşterinin istedi gibi koşullarda satmanızdır. Bunun için müşteri temsilcisi eğitimi işi iyi bilesi müşterinin ne istediğini iyi anlayabilmesi ürünü çok iyi tanıyıp müşteriyi yönlendirebilecek deneyime sahip olması önemlidir.


Satış yapabilmek için sadece ürün satmak değil deneyimizi de satmanız gerekmektedirler. Müşteriler sadece ürün satın almaz verdikleri ücretle deneyimde satın almış olurlar, bu nedenle hiç deneyimi olmayan isinizi ilk defa yapacak olan birisini müşteri temsilcisi olarak işin başına oturtursanız bu müşteri için zaman kaybı sizin için ise iş kaybına dönüşeceği kesindir. Bu nedenle personel eğitimi işi öğretmek ve ondan sonra işi teslim etmeniz en doğrusu olacaktır.

Yorumlar

Yorum Gönder