Dijital Pazarlama Cep Sözlüğü
Pazarlama sitelerinde ve internette birçok yerde karşılaştığımız bazı İngilizce kelimelerin Türkçe karşılığı ve anlamları şu şekildedir.Ecommerce “E-ticaret” Çevrimiçi ürünlerin ve hizmetlerin satışının yapıldığı alan.
App (Application) “Uygulama” Akıllı telefonlarda, tabletlerde ve diğer mobil cihazlarda çalışacak şekilde tasarlanmış bir program
Banner Ad “Reklam” Web sayfalarında ve mobil uygulamalarda, genellikle resimde bulunan bir reklam şekli biçimi
Blog “Blog” Bir birey tarafından, genellikle sohbet tarzında yazılmış düzenli olarak güncellenen bir web sitesi veya bir şirketin ürünlerin içiregi kullanım alanı vs. gibi konularda web sitesine ek olarak biler verdiği alan
Clickthrough Rate (TO) “Tıklama Oranı” Kullanıcıların ilgi alanlarına giren tıklama sayısı, örneğin Reklam, kullanıcıların o öğeye maruz kalma sayısına kıyasla
Content “ İçerik” Metin, video, ses, görüntü vb. Yoluyla kullanıcılara sunulan dijital materyal
Conversionor Goal “Dönüşüm veya Hedef” Ziyaretçilerin gerçekleştirmesini istediğiniz eylem. Örnekler arasında e-ticaret Satın almalar, form gönderimleri, telefon görüşmeleri ve video görüntülemeleri.
Conversion Optimization “Dönüşüm Optimizationu” Tamamlanan ziyaretçilerin yüzdesini artırma süreci senin hedeflerin Örneğin. "Web siteme sahte bitiş çizgileri ekledikten sonra, odaklanmaya başlayacağım. Dönüşüm optimizasyonu.
Conversion Rate” Dönüşüm Oranı” Dönüşümlerin ziyaret sayısına oranı, genellikle dijital ölçmek için kullanılır performans. Örneğin. "Niçin emin değilim, ancak dış resim üzerindeki dönüşüm oranım erkek ziyaretçiler için çok düşük."
Cost per Click “Tıklanma Başına Maliyet” Dijital bir tıklamayla tek bir tıklama elde etmek için gereken para miktarı reklam.
Crawler or Spider: “Örümcek” İnternetteki içeriğe sistematik olarak göz atmak için tasarlanmış bir program ve
Araştırmacıların aradıklarını bulmasına yardımcı olmak için bu konuda bilgi toplayan.
Desktop “Masaüstü” Kişisel olmayan bir cihaz (örneğin, kişisel bilgisayar veya dizüstü bilgisayar)
Örneğin. "Evde masaüstü bilgisayar kullanmayı tercih ediyorum, ancak seyahat ederken tabletimi kullanıyorum."
Email Marketing “E-Posta Pazarlama” Bilgileri paylaşmak ve tanıtmak için e-posta mesajlarını kullanmak..
Home Page “Ana sayfa” Bir web sitesinin tanıtıcı veya site açılış sayfası
HTML “Köprü Metni İşaretleme Dili” Web geliştiricileri tarafından web siteleri oluşturmak için kullanılan bir dil. Örneğin. " www.noktadusakabin.com Web sitem HTML ile yazılmış.
Impressions “Gösterimler” Bir reklamın kaç defa gösterildiğini gösterir. Örneğin. "Banyo Duşakabini ile ilgili yeni pazarlama kampanyamda binlerce gösterim yapıldı, Ancak henüz satış yaptığımdan emin değilim. "
Index “Dijital içerik Katalogu”Arama motoru tarafından kullanılan web sayfalarının ve dijital içeriğin aranabilir bir kataloğu ile ilgili sonuçlar.
Keyword “Anahtar kelimeler” İşletmelerin bir kısmını hedefleyebilecekleri bir arama motoruna giren bir kelime veya cümle ile ilgili Ön bilgi vermesi.
Landing Page “Açılış Sayfası” Bir web sitesinde bir kişinin genellikle gördüğü ilk sayfa – Genellikle Bu web sitesinin ana sayfasıdır.
Link “Bağlantı” Bir web sayfasından veya web sitesinden diğerine bağlantı sağlayan metin veya resim.
Örneğin. "Web siteme bağlantılı Duşakabin blog'u olduğu için, çok daha fazla ziyaretçi Gelmektedir."
Mobile Device “Mobil Cıhaz” Bir akıllı telefon veya tablet gibi taşınabilir bir cihaz,Internet ve çalışan uygulamalar.
Natural Listings or Organic Listings “Doğal Kayıtlar veya organik listeler”
Arama motorunda ücret ödemeden listelenme sonuşları Örneğin Arama Motoruna duşakabin yazdığınızda sizin siteniz ilk sırada çıkıyorsunuz sitenize binlerce ziyaretçi tıklayıp ulaşıyor siz ise google ücret ödemiyorsunuz.
Paid Listings “ Ücretli Kayıtlar” Arama motorları sonuç sayfalarında görünen reklamlar.
Örneğin. "Web sitemin ücretli listelerde görünmesini sağlamak için ödeme yapmayı düşünüyorum, böylece Daha fazla müşteri web siteme giriş yapmasını Sağlarım.
PayPerClick Reklamverenlerin kullanıcıların kendi reklamlarını tıklamalarını sağlamak için ödediği bir reklamcılık sistemi .Örneğin. "Yeni sahte yüzeylerimi tanıtmak için payperclick ilanlar kullanacağım."
Queryor Search Term “Sorgu Veya Arama Terimi” Bir kullanıcının arama motoruna girdiği anahtar kelime veya kelime öbeği .Örneğin. "İnsanlar" Duşakabin Montajı"arama terimini kullandıklarında nasıl Montaj yapılacağı konusunda ipuçları isteyebilirler. Kendileri ya da onlar için bunu yapmak için bir hizmet. "
Search Engine Optimization(SEO)“Arama Motoru Optimizasyonu “ Web sayfalarında, içeriğinde, Ve organik veya ücretsiz arama motorunda görünürlüğü artırmak için bu içeriğin tanıtımı
Sonuçlar. Örneğin. "SEO'ya yatırım web siteme arama motoru sonuçlarında daha yüksek bir sıralama elde etmemi sağladı.
Search Engine Marketing (SEM)” Arama Motoru Pazarlaması” Sizin için teklif vermenize izin veren bir reklam biçimi Reklamın, insanların yazdığı anahtar kelimelerle birlikte arama sonuçlarıyla birlikte gösterilmesi.İşletmeleri, o şeyleri aramakta oldukları anda görmelerini sağlar. iş teklifleri.
Search Engine Results Page (SERP)”Arama Motoru Sonuçları Sayfası”
Arama motorunda görünen sonuçların listesi Kullanıcının arama sorgusuna yanıtı Örneğin Duşakabin kelimesi Aramasında 112000 sonuç bulundu.
Sessionor Visit “Oturum veya Ziyaret” Belli bir süre içinde web sitenizde gerçekleşen bir grup etkileşim çerçevesi. Örneğin, tek bir oturum birden fazla sayfa görüntüleyebilir ve e-ticaret içerebilir
işlemler.
Social Media “Sosyal medya” Bireyler tarafından oluşturulan ve paylaşılan metin, resim veya video gibi içerikler İnternet üzerinden.
Social Network “Sosyal Ağ” Bir içerik oluşturan ve paylaşan bir topluluk.
Traffic Acquisition” Trafik Kazanımı” Ziyaretçileri çekme süreci genellikle trafik olarak adlandırılır.
Web siteleri, mobil uygulamalar ve diğer dijital varlıklar.
Unique Visitor “Benzersiz Ziyaretçi” Belirli bir süre boyunca bir web sitesine tek bir ziyaretçi.
URLor Uniform Resource Locator “URL veya Tekdüzen Kaynak Konumlandırıcı” internette.
Bir sayfanın veya dijital içeriğin parçasının benzersiz adresi
Analyticsor Web Analytics Tools
: “Analiz Araçları” : İnsanlar tarafından oluşturulan verilerin
analizi üzerinde Web sitelerini veya mobil uygulamalarını iyileştirmenin
yollarını keşfetmek amacıyla Pazarlama kampanyaları yapabileceği Analiz
Aracıdır.”
Browser “Tarayıcı” Bilgisayarda, tabletlerde ve İnternet'te
gezinmek için kullanılan bir bilgisayar programı akıllı telefonlar. Örnekler
arasında Chrome, Firefox, Internet Explorer ve Safari yer alır.
Ranking “Sıralama” Çeşitli Anahtar kelimelerde arama
motoru sonuç sayfasındaki konumu
Örneğin. Ucuz Duşakabin Kelimesini arama motoruna
yazdığınızda sıralamada “”NOKTA DUŞAKABİN” firmasının web sitesini
görebilirsiniz.
Search Engine “Arama Motoru” İlgili
dijital içeriği indeksleyen ve kullanıcıların Aradığı anahtar kelimelere yanıt veren
bir araç,. Popüler İnternet arama motorları arasında Google, Bing, Yahoo,
DuckDuckGo, Baidu, Yandex ve daha fazlası Bulunmakta”
Yorumlar
Yorum Gönder