ETKİLİ İÇERİK NASIL YAZILIR


Çevrim içi Kitleler için içerik yazma Söz konusu içerik oluşturmak olduğunda çevrim içi ve çevrim dışı kitlelere yönelik yazı yazma arasında temel bazı farklar vardır. Bu derste içerik yazımına ilişkin en iyi uygulamalardan bazılarını ele alacak ve kitleniz için ilgi çekici konular seçmenize yardımcı olacak araçları keşfedeceğiz.

Çevrim İçi Ve çevrim Dışı İçerikler birbirinden oldukça farklı şekilde okunabilir. Burada sitil, uzunluk ve yapı gibi faktörlerin hepsi farklı kanallar için yazı yazma açısından büyük etkiye sahiptir. Çevrim içi kitlenizin ilgisini çekmek için yazı yazma yaklaşımınızı uyarlamanız gerekir. Örneğin: Gazetedeki uzun bir makaleyi okumak keyifliyken internette sayfalarca uzunluktaki makaleleri okumak sinir bozucu olabilir. Bunun nedeni, çevrim içi içerik okurken çok fazla bilgiye maruz kalmamız ve karşılığında dikkatimizi tek bir konu üzerinde odaklayabildiğimiz sürenin kısa olmasıdır.



Bunları göz önünde bulundurarak, Başarılı içerik yazımı için en iyi uygulamalardan bir kaçı şunlardır: Okura neyi bekleyebileceğini net biçimde açıklayan bir girişle başlayın. İlgi çekici bir giriş veya açılış cümlesi, Kullanıcıların dikkatini toplamak için önemlidir. Bu “ İnsanların %60’ı köpek sahibi olmanın mutluluk verdiğini söylüyor” gibi cümle veya “Köpek modasındaki en son gelişmelerden haberdar mısınız?” gibi bir soru olabilir.

Yazı yazarken her zaman hedef kitlenizi aklınızda bulundurun ve onlara sunabileceklerinize odaklanın. İçeriğinizi onların gözünden okumaya çalışın ve satış konusunda aşırıya kaçmayın Çok fazla satış mesajı vermeyi değil, kitlenizin ilgisini çekmeyi hedefleyin. Başka bir değerli ipucu da “Harekete geçirici mesaj” kullanmaktır. Harekete geçirici mesajlar bir web sitesi ziyaretçisini belli bir işleme yapmaya teşvik etmek için tasarlanmış kısa ifadelerdir. Bunlar mümkün olduğunca yaratıcı ve ikna edici olmalıdır. Örneğin,”Hemen Başlayın” Veya “ Bugün Kaydolun” Olabilir. Harekete geçirici mesajları stratejinize göre düzenleyin ve hedef kitlenize ulaşmanıza yardımcı olduğundan emin olun.
Düzenli olara
k içerik oluşturmak için ilham bulmanız zor olabilir. Bu nedenle, ilgi çekici konular bulmanın birkaç yolunu sizinle paylaşacağız. Rakiplerinizin hangi konuları ele aldıklarını araştırmayı deneyin. Araştırma yaparken potansiyel konuların bir listesini tutun ve yeni içerikler için beyin fırtınası yapma zamanı geldiğinde bu listeye başvurun. Ayrıca Answer the public gibi araçlar, belirli bir konu veya önemli bir terimi içeren ve en çok yapılan arama sorgularını yapmamıza olanak tanır. Bu, gerçek kullanıcı taleplerine yanıt veren konularda içerik oluşturmak için mükemmeldir. Bir konunun ne kadar popüler olduğuna dair fikir edinmenize yardımcı olan diğer araçlar: Kullanıcıların web sitenizi bulmak için kullandıkları terimleri görmenize yardımcı olan search console ve belli bir terimi kaç kullanıcının aradığını gösteren anahtar keme Planlayıcı’dır.

Son olarak, okurların içerinizi okurken markanızı veya işletmenizin tarzını bununla hemen ilişkilendirebilmesi için yazı sitilinizin tutarlı olduğundan emin olun. Net ve anlaşılır bir tarz, kitlenizle ilişki kurmanıza ve rakiplerinizden ayrılmanıza yardımcı olur. Dürüstlük ve coşku gibi, okurlarınızın markanızla ilişkilendirmelerini istediğiniz özellikleri yazın ve her zaman bu nitelikleri aklınızda bulundurarak içerik hazırlayın.

Özetleyecek olursak, yazı sitillerinin çevrim içi ve çevrin dışı platformlar arasında nasıl farklılık gösterdiğini düşünün, çevrim içi bir kitleye yönelik yazı yazmaya ilişkin en iyi ipuçlarını inceleyin ve yeni içerik fikirleri için ilham almak amacıyla çevrim içi kaynaklardan nasıl faydalanacağınızı düşünün.


Çevrimiçi metin içerikleri oluştururken, kime yönelik yazdığınızı aklınızda bulundurmak ve yazı tarzınızı söz konusu kitlenin ihtiyaçlarına göre uyarlamak çok önemlidir. Becerilerinizi geliştirmek için aşağıdaki yazma alıştırmalarını deneyin: 

Bir blog makalesi fikri geliştirin. Okuyucularınızda ilgi uyandıracağını bildiğiniz bir konu hakkında yazmayı düşünün. Örneğin, pastane malzemeleri satıyorsanız, krema hazırlamaya ilişkin farklı teknikler hakkında yazabilirsiniz. Yazmaya başlamadan önce iki farklı kitle profilini göz önünde bulundurun. Her iki kitle profilinin de özelliklerini belirleyin ve aşağıdakileri ayrıntılı olarak belirleyin: 
1. Yaşları 
2. İşlerindeki rolleri 
3. İlgi alanları 
4. Neleri önemsedikleri 
5. Konuyla ilgili ne kadar bilgi sahibi oldukları 

Şimdi, farklı kitle türleri için aynı blog makalesinin iki farklı versiyonunu taslak halinde yazın. Kitlenizin profesyonel pasta şeflerinden veya hevesli amatörlerden oluşmasına göre tonunuzu değiştiriyor musunuz? Kullandığınız dil, kitlenizin pişirme terimlerine ilişkin bilgi düzeyine göre değişiklik gösteriyor mu?

Yorumlar