Başarışı satış nedir? Müşterinin aldığı ürün veya servisten
memnun olmasıdır. DİKKAT! Sana nasıl satılmasını istiyorsan sende öyle sat.
Satış performansınızı
belirleyen kritik başarı faktörlerini inceleyelim.
OLUMLU DÜŞÜNCE
·
Olumlu düşünce 3 aşamadan oluşur.
·
Kendin hakkında olumlu düşünmek
·
Yaptığın iş ve sattığın ürün hakkında olumlu
düşünmek.
·
Müşteri hakkında olumlu düşünmek.
Kendimiz hakkında
olumlu düşünmek için neler yapabiliriz?
Kendimizde en iyi gördüğümüz, en sevdiğimiz özelliklerimize
odaklanalım. “Güleryüz, sevgi, hoşgörü, cesaret, sabır, empati” Sabah evden
çıkmadan önce hoş, bakımlı ve kendinden memnun bir şekilde evden çıkmaya özen
gösterelim. Bu kendimize olan güvenimizin artmasına
yardımcı olacaktır.
Aynaya bakıp gülümseyerek kendimize iltifat edelim. Kendimiz
ile kurduğumuz iletişim önemlidir. Kendimize pozitif yaklaştıkça, insanlara
da pozitif yaklaşırsınız. Kendinize güveninizi arttıracak bilgi, deneyim ve
hobiler edinelim.
Yaptığın iş ve
sattığın ürün hakkında olumlu düşünmek.
Başarılı olmak için yaptığınız işi sevmeniz gerekir. Bu Sebeple:
işinizin oluştura bileceği kariyer fırsatlarından haberdar olun. Kendinize işiniz
ile ilgili hedefler belirleyin. Hayal gücünüzü başarmak üzere kullanın. Zor işler
başardığınızda kendinizi ödüllendirin.Sıfırdan işe başlamış ve büyük işler
başarmış kişilerin hayatlarını okuyun.
Müşteri Hakkında
Olumlu Düşünmek
Müşteri iletişimi sürdürdüğü sürece UMUT vadır. Müşteri itirazları
satış sırasındaki en umut verici durumlardır. Çünkü müşteri itiraz etse bile karşısındakinin
kendisini ikna etmesi için zaman vermiştir. Müşteri bir ürünü alırken, O ürün
hakkında her şeyi söyleme ve sorma hakkına sahiptir. Bu kişisel bir haktır. Bu durumda
müşteriyi dikkatle dinlemeli ve ikna yeteneğimize güvenmeliyiz. Her müşteri
yeni bir deneyimdir. Farklı deneyimlerin tadını çıkaralım. Bir müşteri nekadar
zor olursa olsun hayatımıza yeni bir deneyim ve bilgi katar. Müşteri
deneyimlerinden olumlu sonuçlar çıkaralım “Ne öğrendir” düşüncesi ile
yaklaşmalıyız.
Etkin Dinleme
Müşteriyi dinlemeden ezbere konuşmak, Satış sırasında
yapılan en
büyük hatadır. Söyleyeceklerimizden çok, müşterinin
söylediklerine odaklanırsanız. Söylediğiniz şeyler daha etkili
olacaktır.Dinlemeden konuşmayın! Dinlemeden ASLA konuşmayın! Dinlemeden kesinlikle konuşmayın!
HAZIRLIKLI OLMAK
Görüşme sırasında oluşabilecek her duruma karşı hazırlıklı
olmak gerekir. Sesimizi çalıştırıp ayarlamalıyız. İhtiyacımız olan textleri hazırlamalıyız.
Sorulabilir bilme ihtimali olan sorulara hazır olmalıyız. Kişisel sorunlardan
sıyrılmayı başarmalıyız.Müşteri itirazlarına karşı Ruhsal enerjimi ayarlamalıyız.
İHTİYACI ORTAYA
ÇIKARMAK
Müşterinin temel ihtiyacı nedir?
·
Duşa kabin mi?
·
Küvet mi ?
·
Jakuzi mi ?
·
Duş teknesi mi ?
Sorular sorarak müşterinin, temelde neye ihtiyacı oluğunu
keşfetmelisiniz.Bu keşif size müşteriyi nasıl ikna etmeniz gerektiğini
gösterecektir.
KİLİT FAYDALAR
Satmaya çalıştığınız ürünün kilit faydaları nelerdir? Kilit faydaları
bilmek müşteriyi ikna etmekte kullanabileceğiniz en güçlü araçtır. Kilit fayda =
Rekabet Avantajı Rekabet avantajı = diğer duşakabinciler ile rekabet eden özelliklerimiz.
SATIŞ KAPAMA
Satış kapama, müşteriden satın almasını isteme
aşamasıdır.Satış kapama satışta en önemli aşamalardan biridir. İlerliyen konularda
bu bölümden çok detaylı bahsediceğiz.
Yorumlar
Yorum Gönder