SİPARİŞ VE SATIŞ
Sipariş vermek için arayan müşterinin, müşteri temsilcisine en çok
yöneltiği sorular ve alım kararlarını etkileyen unsurlar neler olduğunu
müşteri temsilcisi ve müşteri arasında gecen koşmayı sizlere aktararak
inceleyelim… “Yazıda geçen Konuşma Nokta Duşakabin müşteri temsilci ile müşterisi arasında geçen konuşmanın ses
kaydından alınarak yazıya aktarılmıştır.”
Müşteri hizmetlerini arayan bir müşteri ile temsilcisi aralarında geçen görüşme:
TEMSİLCİ: Nokta
Duşakabin buyrun
MÜŞTERİ:
Merhabalar nokta duşakabinmi
TEMSİLCİ: evet buyurun
MÜŞTERİ: Yeriniz
nerede
TEMSİLCİ:
BAYRAMPA DA
MÜŞTERİ: Ben bir
kabin yaptıracaktım da
TEMSİLCİ: Nasıl
bir kabin ihtiyacınız vardı
MÜŞTERİ: ucuz
normal bir kabin işimi görsün birazda sağlam birşey olsun hemen dökülmesin
TEMSİLCİ: ucuz
kabin olarak mika camlı duş kabinlerimiz var krom profilli olanlar paslanmaz
olduğundan daha dayanıklı olur diğeri ile arsındaki fark 45 tl dir.
MÜŞTERİ: nekadar
bunların fiyatları altında teknesi varmı? Ben teknesiz istiyorum yere kurulacak
sadece duvardan dura önü kapatılacak bide altına birşey koyuyormusunuz.
TEMSİLCİ: mevcut
olan yerinizin ölçüsünü yaklaşık olarak biliyormusunuz?
MÜŞTERİ: tam emin
diyilim fakat 1,5-2 mtr cıvarında olabilir ölçü almaya geliyormusunuz?
TEMSİLCİ: evet
net ölçü almak için geliyoruz verdiğiniz tahmini ölçüye göre paslanmaz profil
mika camlı duşakabin fiyatımız 295 tl dir. Yarın müsait olabilirseniz net ölçü
almak için servis yazabilirim.
MÜŞTERİ: bu
kabinin altına mermer de fiyata dahilmi?
TEMSİLCİ: 00 tl
duşakabin ve montaj ücretidir, mermer istenildiğide fiyata 50 tl ilave
edilmektedir.
MÜŞTERİ: peki
şuanda benim yerimde bir kabin var onuda söküyorsunuz değimli ?
TEMSİLCİ: Vermiş
olduğumuz fiyata sadece kabin ve montaj fiyatıdır. Söküm bu fiyata dahil değil
fakat basit sökülebilen bir kabin ise servisimiz küçük bir ücret karşılığında söküm
konusunda size yardımcı olabilir.
MÜŞTERİ: peki
ödemeyi nasıl yapıcaz taksit yapıyormsunuz.
TEMSİLCİ:
ödemenizi duşakabin montajı yapıldığında servisimize yapabilirsiniz. Bonus karta
taksit imkanımız vardır diğer kredi kartlarına taksit yaptırmak isterseniz online
sitemizden sipariş vererek taksit yaptırabilirsiniz.
Müşteri ve temsilci konuşması olarak buraya kadar olan
konuşmalar genellikle 10 müşterinin 8 ile aynı şekilde yapılmaktadır. Bu konuşmanın
arsından 3 farklı cavep ile satış kapama işlemi yapılmakta veya ayrıntıcı
detaya çok fazla önem veren biri ise soruları uzatıp devam ederek bilgi almaya
devam etmekte ve aynı kapanış konuşmasını yapmaktadır.
KAPANIŞ CEVARLARI : 1.SİPARİŞİ
SİZEMİ VERİCEM DİYEREK ADRES BIRAKMA. 2.TEŞEKKÜR EDERİM BEN SİZE DÖNÜCEM
DİYEREK KONUŞMAYI BİTİRME. 3.SORULARA DEVAM EDİP İLK İKİ YANITTAN BİRİNİ VERME.
Yani bu koşmadan anlaşılacağı gibi özet olarak müşterilerin isteği,
siz ne kadar bol ürün çeşit bulundursanız da müşteriye lazım olanı müşterinin
istedi gibi koşullarda satmanızdır. Bunun için müşteri temsilcisi eğitimi işi
iyi bilesi müşterinin ne istediğini iyi anlayabilmesi ürünü çok iyi tanıyıp
müşteriyi yönlendirebilecek deneyime sahip olması önemlidir.
Satış yapabilmek için sadece ürün satmak değil deneyimizi de
satmanız gerekmektedirler. Müşteriler sadece ürün satın almaz verdikleri
ücretle deneyimde satın almış olurlar, bu nedenle hiç deneyimi olmayan isinizi
ilk defa yapacak olan birisini müşteri temsilcisi olarak işin başına
oturtursanız bu müşteri için zaman kaybı sizin için ise iş kaybına dönüşeceği
kesindir. Bu nedenle personel eğitimi işi öğretmek ve ondan sonra işi teslim
etmeniz en doğrusu olacaktır.
👍👍👍
YanıtlaSil