Çevrim içi Kitleler için içerik yazma Söz konusu içerik oluşturmak
olduğunda çevrim içi ve çevrim dışı kitlelere yönelik yazı yazma arasında temel
bazı farklar vardır. Bu derste içerik yazımına ilişkin en iyi uygulamalardan
bazılarını ele alacak ve kitleniz için ilgi çekici konular seçmenize yardımcı
olacak araçları keşfedeceğiz.
Çevrim İçi Ve çevrim Dışı İçerikler birbirinden oldukça
farklı şekilde okunabilir. Burada sitil, uzunluk ve yapı gibi faktörlerin hepsi
farklı kanallar için yazı yazma açısından büyük etkiye sahiptir. Çevrim içi
kitlenizin ilgisini çekmek için yazı yazma yaklaşımınızı uyarlamanız gerekir. Örneğin:
Gazetedeki uzun bir makaleyi okumak keyifliyken internette sayfalarca
uzunluktaki makaleleri okumak sinir bozucu olabilir. Bunun nedeni, çevrim içi
içerik okurken çok fazla bilgiye maruz kalmamız ve karşılığında dikkatimizi tek
bir konu üzerinde odaklayabildiğimiz sürenin kısa olmasıdır.
Bunları göz önünde bulundurarak, Başarılı içerik yazımı için
en iyi uygulamalardan bir kaçı şunlardır: Okura neyi bekleyebileceğini net
biçimde açıklayan bir girişle başlayın. İlgi çekici bir giriş veya açılış
cümlesi, Kullanıcıların dikkatini toplamak için önemlidir. Bu “ İnsanların %60’ı köpek sahibi olmanın
mutluluk verdiğini söylüyor” gibi cümle veya “Köpek modasındaki en son gelişmelerden haberdar mısınız?”
gibi bir soru olabilir.
Yazı yazarken her zaman hedef kitlenizi aklınızda bulundurun
ve onlara sunabileceklerinize odaklanın. İçeriğinizi onların gözünden okumaya
çalışın ve satış konusunda aşırıya kaçmayın Çok fazla satış mesajı vermeyi
değil, kitlenizin ilgisini çekmeyi hedefleyin. Başka bir değerli ipucu da “Harekete geçirici mesaj”
kullanmaktır. Harekete geçirici mesajlar bir web sitesi ziyaretçisini belli bir
işleme yapmaya teşvik etmek için tasarlanmış kısa ifadelerdir. Bunlar mümkün
olduğunca yaratıcı ve ikna edici olmalıdır. Örneğin,”Hemen Başlayın” Veya “ Bugün
Kaydolun” Olabilir. Harekete geçirici mesajları stratejinize göre
düzenleyin ve hedef kitlenize ulaşmanıza yardımcı olduğundan emin olun.
Düzenli olara
k içerik oluşturmak için ilham bulmanız zor
olabilir. Bu nedenle, ilgi çekici konular bulmanın birkaç yolunu sizinle
paylaşacağız. Rakiplerinizin hangi konuları ele aldıklarını araştırmayı deneyin.
Araştırma yaparken potansiyel konuların bir listesini tutun ve yeni içerikler
için beyin fırtınası yapma zamanı geldiğinde bu listeye başvurun. Ayrıca Answer the public gibi araçlar,
belirli bir konu veya önemli bir terimi içeren ve en çok yapılan arama
sorgularını yapmamıza olanak tanır. Bu, gerçek kullanıcı taleplerine yanıt
veren konularda içerik oluşturmak için mükemmeldir. Bir konunun ne kadar
popüler olduğuna dair fikir edinmenize yardımcı olan diğer araçlar:
Kullanıcıların web sitenizi bulmak için kullandıkları terimleri görmenize
yardımcı olan search console ve belli bir terimi kaç kullanıcının aradığını
gösteren anahtar keme Planlayıcı’dır.
Son olarak, okurların içerinizi okurken markanızı veya
işletmenizin tarzını bununla hemen ilişkilendirebilmesi için yazı sitilinizin
tutarlı olduğundan emin olun. Net ve anlaşılır bir tarz, kitlenizle ilişki
kurmanıza ve rakiplerinizden ayrılmanıza yardımcı olur. Dürüstlük ve coşku gibi,
okurlarınızın markanızla ilişkilendirmelerini istediğiniz özellikleri yazın ve
her zaman bu nitelikleri aklınızda bulundurarak içerik hazırlayın.
Özetleyecek olursak, yazı sitillerinin çevrim içi ve çevrin
dışı platformlar arasında nasıl farklılık gösterdiğini düşünün, çevrim içi bir
kitleye yönelik yazı yazmaya ilişkin en iyi ipuçlarını inceleyin ve yeni içerik
fikirleri için ilham almak amacıyla çevrim içi kaynaklardan nasıl
faydalanacağınızı düşünün.
Çevrimiçi metin içerikleri oluştururken, kime yönelik yazdığınızı aklınızda bulundurmak ve yazı tarzınızı söz konusu kitlenin ihtiyaçlarına göre uyarlamak çok önemlidir. Becerilerinizi geliştirmek için aşağıdaki yazma alıştırmalarını deneyin: Bir blog makalesi fikri geliştirin. Okuyucularınızda ilgi uyandıracağını bildiğiniz bir konu hakkında yazmayı düşünün. Örneğin, pastane malzemeleri satıyorsanız, krema hazırlamaya ilişkin farklı teknikler hakkında yazabilirsiniz. Yazmaya başlamadan önce iki farklı kitle profilini göz önünde bulundurun. Her iki kitle profilinin de özelliklerini belirleyin ve aşağıdakileri ayrıntılı olarak belirleyin:
1. Yaşları
2. İşlerindeki rolleri
3. İlgi alanları
4. Neleri önemsedikleri
5. Konuyla ilgili ne kadar bilgi sahibi oldukları
Şimdi, farklı kitle türleri için aynı blog makalesinin iki farklı versiyonunu taslak halinde yazın. Kitlenizin profesyonel pasta şeflerinden veya hevesli amatörlerden oluşmasına göre tonunuzu değiştiriyor musunuz? Kullandığınız dil, kitlenizin pişirme terimlerine ilişkin bilgi düzeyine göre değişiklik gösteriyor mu?
Yorumlar
Yorum Gönder